برخی از کارشناسان بازاریابی و تبلیغات، پیش‌بینی می‌کنند که در چند سال آینده تجارت الکترونیک بیش از ۲ تریلیون دلار فروش داشته باشد. این پیش‌بینی، سریع‌ترین رشد برای یکی از باارزش‌ترین صنایع است. شما می‌توانید آنلاین خرید کنید، به‌راحتی سفارش خود را ثبت کنید و مبلغ را به‌صورت آنلاین پرداخت کنید.

اگر شما تابه‌حال یک فروشگاه آنلاین نداشته‌اید و قصد طراحی سایت فروشگاهی را دارید باید مراحل زیر را طی کنید:


مراحل طراحی سایت فروشگاهی:


مرحله اول – یک نام دامنه خریداری کنید.

خیلی واضح است که شما برای راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی، در ابتدا به یک نام دامنه مناسب نیاز دارید. شما باید یک نام دامنه‌ای را انتخاب کنید که از طریق نام تجاری (برند) شان به‌راحتی شناسایی شود. اگر شما قصد فروش محصولات متعدد و برندسازی را دارید، باید یک نام دامنه سفارشی را خریداری کنید.


مرحله دوم – یک توسعه‌دهنده وب را پیدا کنید.

این، یک جز حیاتی در راه‌اندازی سایت فروشگاهی شماست. اگر می‌خواهید سایتتان را در مدت‌زمان نسبتا کوتاه و به‌صورت حرفه‌ای راه‌اندازی کنید، اطمینان حاصل کنید که یک توسعه‌دهنده وب متخصص را استخدام کرده باشید. تهیه یک جدول زمانی برای تعیین اینکه چه مدت زمان لازم است تا سایت راه‌اندازی شود، لازم است. اطمینان حاصل کنید که آن‌ها یک پس‌زمینه طراحی گرافیکی دارند تا بتوانند تصاویری را که با سایت شما هماهنگ می‌شوند، برش دهد. اغلب صاحبان کسب‌وکار، قبل از اینکه کار را شروع کنند تحقیقات لازم را انجام نمی‌دهند و به‌سرعت همکاری با یک توسعه‌دهنده را آغاز می‌کنند. اجازه ندهید که این اتفاق برای شما رخ دهد، زیرا ممکن است، کار روی وب‌سایت شما متوقف شود. اگر بخواهید اطلاعات بیشتر در مورد مدت‌زمانی که سایت فروشگاهی‌تان باید راه‌اندازی شود؛ کسب کنید، می‌توانید با یک متخصص طراحی وب تماس بگیرید.


مرحله سوم – تمام مدارک و اسنادی را که برای یک کسب‌وکار قانونی نیاز دارید، تهیه کنید.

کسب‌وکار خود را به‌صورت قانونی ثبت کنید، یک مجوز فروش دریافت کنید و از مشاغل قانونی شروع کنید. برای ایجاد کسب‌وکار خود باید از یک وکیل کمک بگیرید. اگر یک شرکت غیرانتفاعی یا شرکتی با مسئولیت محدود را شروع می‌کنید، باید با مقررات مناسب سازمانتان آن را ثبت کنید. علاوه بر این، اگر فروش مالیاتی را انجام می‌دهید، باید مجوز فروش را دریافت کنید.


مرحله چهارم – پلتفرم تجارت الکترونیک و میزبانی وب (هاست) خود را مشخص کنید.

برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه، یک پلتفرم تجارت الکترونیک را انتخاب کنید. می‌توانید از Shopify WooCommerce یا BigCommerce کمک بگیرید. اکثر توسعه‌دهندگان وب با این‌ها آشنا هستند و این پلتفرم‌ها ساخت پلاگین و پردازش پرداخت را آسان می‌کنند.


مرحله پنجم – تمی را پیدا کنید که با تجارت الکترونیک شما مطابقت داشته باشد.

برای صرفه‌جویی در زمان می‌توانید از تم‌های آماده استفاده کنید و آن را از یکی از سایت‌های فروش قالب خریداری کنید. طرحی را انتخاب کنید که احساس و نگاه آن به دیدگاه تجارت شما نزدیک‌تر باشد. قالب‌ها و تم‌های بسیاری به‌صورت آماده وجود دارد و شما می‌توانید به‌راحتی از آن‌ها بهره ببرید.


مرحله ششم – سایت خود را به‌صورت زنده و فعال پیش ببرید.

به محض اینکه شما متعهد به شروع کسب‌وکار خود شدید، سایتتان را فعال کنید؛ حتی قبل از اینکه لیست محصولات خود را فعال کنید. به توسعه‌دهنده وب خود بگویید تا یک صفحه "درباره ما" و یک صفحه "تماس با ما" ایجاد کند. لازم نیست که در ابتدا زیبایی داشته باشد، بلکه مهم کاربردی بودن سایت شما مهم است؛ زیرا در همان ابتدا در نتایج جستجوی موتورهای جستجو قرار خواهید گرفت و این برای سئو سایت شما خیلی خوب است.

 

مطالب مشابه:  اهمیت طراحی ریسپانسیو سایت

مرحله هفتم – به سایتتان محتوا اضافه کنید.

وقت آن رسیده است که فروشگاهتان را طراحی کنید. شما می‌توانید صفحات، محصولات، پست‌های وبلاگ، تصاویر، متن، فیلم‌ها و موارد دیگر را به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کنید تا مشتریانتان در مورد خرید از شما احساس بهتری داشته باشند. محصولات خود را در بهترین شرایط ممکن نمایش دهید و اطمینان حاصل کنید که تم انتخاب‌شده شما با محصولات و نوع کسب‌وکارتان سازگاری و تناسب دارد.


مرحله هشتم – PitchBox

ایجاد رابطه با مخاطبین رسانه‌ها و شبکه‌ها بسیار مهم است. اینجاست که PitchBox وارد می‌شود. PitchBox به‌صورت خودکار یک سری کارها را انجام می‌دهد و شما می‌توانید به کمک آن بر روی آنچه انجام می‌دهید، بیشترین تمرکز را داشته باشید. PitchBox کمک می‌کند تا تلاش‌های خود را گسترش دهید و بهتر بتوانید مدیریت امور کاری را به عهده بگیرید. PitchBox یک منبع عالی برای ایجاد ارتباطات باکیفیت است.


مرحله نهم – توسعه روابط سفارشی

روابط سفارشی هم برای فروشندگان مهم است و هم برای رسانه‌ها. اگر شما موفق به پیاده‌سازی استراتژی سئو شوید، قطعا شما روابط سفارشی باارزشی را درک کرده‌اید. اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما چیزی ارزشمند را ارائه کند. به‌طور مثال، شما یک فروشگاه آنلاین دارید که سس ماکارونی x را به فروش می‌رساند. می‌توانید تخصصتان در این زمینه را از طریق ارسال مقالات آموزشی به علاقه‌مندان پخت‌وپز ارائه دهید و دستورالعمل‌های خوشمزه خود را به اشتراک بگذارید.


مرحله دهم – یک دروازه پرداخت تهیه کنید.

گرفتن پذیرش برای یک دروازه پرداخت و پردازنده کارت اعتباری، فرآیند آسانی نیست؛ بنابراین قبل از شروع، تحقیقات لازم را انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که آماده هستید. قبل از درخواست، باید یک فرآیند پرداخت امن در وب‌سایت خود ایجاد کنید. باید یک حساب بانکی شفاف داشته باشید و شماره حساب بانکی‌تان را در اختیار کاربران قرار دهید. راه‌اندازی دروازه پرداخت و پردازش کارت اعتباری می‌تواند مدتی طول بکشد اما باید تا آخرین دقیقه منتظر ماند.


مرحله یازدهم – مشخص کردن نحوه بسته‌بندی محصولات، انبار کردن و حمل‌ونقل محصولات.

قبل از اینکه وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید، باید چگونگی ذخیره و بارگیری موجودی خود را دریابید. شما باید میزان ذخیره‌سازی سفارشات خود را برای فروشندگانتان تعیین کنید. بعضی از سؤالاتی که باید پاسخ دهید عبارت‌اند از: شما از چه نوع حمل‌ونقلی استفاده می‌کنید؟ آیا تمام موجودی خود را در یک انبار ذخیره می‌کنید؟ در بسته شما چه چیزی قرار داده می‌شود؟ بسته‌بندی شما چه اندازه‌ای است؟ آیا شما قصد دارید هر نوع موادی را در بسته‌های خود قرار دهید؟ چه محدودیت‌های حمل‌ونقلی در مورد هر یک از محصولات شما وجود دارد (به‌عنوان‌مثال، برخی از محصولات زیبایی تنها از طریق زمین حمل می‌شود)؟

 

مطالب مشابه:  ۱۰ نکته حیاتی در طراحی لوگو
درباره مهدی حامدی

برنامه نویس، طراح گرافیک و عاشق هنر

 

سلام دوست من!

از بخش محصولات ویژه‌ سایت هم دیدن کن!

تخفیف ویژه!