نقش متا تگ ها در سئو سایت

متا تگ ها نقش مهمی در سئو و کسب رتبه‌ی مناسب در نتایج گوگل دارند. امروزه تمام برنامه‌نویسان تگ‌های مهم سئو را در کد سایت قرار می‌دهند و همچنین تمامی سیستم‌های مدیریت محتوا نیز به صورت پیش‌فرض از این تگ‌ها پشتیبانی می‌کنند. تگ‌های متا توسط کاربر قابل مشاهده نیستند و فقط موتورهای جستجو هستند که می‌توانند آنها را مشاهده کنند و از این راه کدهای بخش‌های مختلف سایت را تشخیص می‌دهند. تگ‌هایی مانند عنوان (title) که برای بخش عنوان مطالب سایت استفاده می‌شود به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که عنوان آن متن چیست. در کنار تگ عنوان باید از تگ توضیحات (description) استفاده کرد که برای توضیحات مربوط به متن استفاده می‌شود.

بخش اصلی استفاده از این تگ‌ها مربوط به مرحله طراحی سایت می‌باشد و بعد از آن کاربر در هنگام ورود اطلاعت باید عنوان و توضیحات مناسب را با توجه به مطلب وارد کند. اگر کاربر، بخش توضیحات را وارد نکند گوگل بخشی از متن را به عنوان توضیحات در صفحه نتایج نمایش خواهد داد. قسمت مربوط به تگ عنوان را نمی‌شود خالی گذاشت و حتما باید تکمیل شود ولی بخش توضیحات را می‌توان خالی گذاشت و پر کردن آن الزامی نیست. تگ‌های متا بسیار مهم هستند زیرا اولین چیزی که کاربر در صفحه‌ی نتایج می‌بیند با استفاده از همین تگ‌ها است.


تگ های مهم سئو


تگ  Title
تگ Title مهم‌ترین تگ موجود در یک صفحه وبسایت و همچنین مهمترین فاکتور سئوی داخلی یک سایت است. موتورهای جستجوگر معمولا عنوان دقیق قرار گرفته در داخل این تگ را در نتایج جستجو نشان می‌دهند.


تگ  Description
تگ توضیحات دومین تگ مهمی است که موتورهای جستجوگر به آن توجه می‌کنند و آن را به طور مستقیم در نتایج جستجو و زیر عنوان صفحه نمایش می‌دهند.

 

مطالب مشابه:  پیکتوگرام چیست؟

یک متا تگ توضیحات خوب چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی اول | تعداد کاراکترهای درون متا تگ توضیحات:

در این متا تگ می‌توان متنی با حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ کاراکتر و گاهی بیشتر قرار داد. با قراردادن کلمات کلیدی در ابتدای توضیحات متا می‌توان آن را بهینه کرد و با نوشتن جملات جذاب، احتمال کلیک کاربران بر روی آن‌ها افزایش می‌یابد.

ویژگی دوم | کلمات کلیدی در متا تگ توضیحات:

استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات متا محدودیتی ندارد اما بهتر است که بیش از یک یا دو کلمه کلیدی در آن استفاده نشود. در صفحه نتایج گوگل، کلمات کلیدی موجود در تگ توضیحات متا به صورت پررنگ‌تر نمایش داده می‌شوند و همین کار باعث جذب بیشتر بازدیدکنندگان می‌شود.

ویژگی سوم | یکتا بودن توضیحات متا تگ:

نباید از یک متا تگ در چندین صفحه استفاده شود. زمانی که گوگل متوجه یکسان بودن توضیحات متا در چند صفحه می‌شود آن را در گوگل وبمستر هایلایت می‌کند.


Headings

Heading  یا سرتیترهای صفحه، سومین مورد مهم در کدنویسی سایت می‌باشد. مهمترین سرتیتر <H1>  و کم‌ارزش‌ترین سرتیتر <H5>  است (سرتیتر <H6>  از نگاه گوگل ارزشی ندارد و با تگ <P>  یکی گرفته می‌شود). چند نکته در هنگام استفاده از heading ها عبارتند از:

   – بهتر است تنها یک <h1> در هر صفحه قرار داده شود.
   – محتوای تگ h1 و تگ title باید یکی و یا کاملا نزدیک به یک دیگر باشند.
   – قبل از تگ h1 هیچ تگ heading دیگری نباید استفاده شود.
   – بهتر است heading ها با استفاده از schema نامگذاری شوند.

 

مطالب مشابه:  انتخاب نام دامنه مناسب برای سایت

لینک ها (<a>)

لینک‌ها یا همان تگ <a> باعث متصل شدن صفحه‌ای به صفحه‌ی دیگری در وب می‌شوند. لینک‌ها مهمترین فاکتور سئو سایت هستند و در استفاده از آن ها باید دقت کرد.
 

شناسه تصاویر (alt)

موتورهای جستجوگر با استفاده از سه روش کلی، مفهوم یک تصویر را متوجه می‌شوند؛ اول با استفاده از alt و یا همان عنوان تصویر، دوم با استفاده از نام و آدرس تصویر و سوم با استفاده از محتوای صفحه و محتوای قبل و بعد تصویر. بهتر است حداقل یک تصویر شاخص برای هر صفحه در نظر گرفته شود و کلمه کلیدی صفحه در alt آن قرار داده شود.


تگ  Canonical

تگ Canonical یکی از تگ‌های مهم سئو سایت است که بین تگ باز و بسته <head>  قرار می‌گیرد. موتورهای جستجوگر با استفاده از این تگ، آدرس اصلی صفحه را متوجه می‌شوند و در نتایج جستجو به نمایش می‌گذارند. وظیفه این تگ هدایت صفحات مشابه به یک صفحه ریشه است.


تگ  Robots

موتورهای جستجوگر با بررسی این تگ از شما اجازه می‌گیرند که صفحات شما را ایندکس کنند و یا ایندکس نکنند. اگر این تگ به صورت noindex باشد، موتورهای جستجو سایت شما را در نتایج جستجو نمایش نمی‌دهند و اگر noindex نباشد و یا اصلا تگی با این عنوان وجود نداشته باشد، موتورهای جستجو به حالت پیش‌فرض خود بر می‌گردند و سایت شما را ایندکس می‌کنند.


تگ country ,location و geo.position

اگر قصد بهبود رتبه در لوکال سئو (سئو محلی) را دارید، بهتر است از تگ‌های مشخص کننده موقعیت استفاده کنید. از اصلی‌ترین این تگ‌ها می توان به تگ location که مشخص‌کننده موقعیت محل ارائه خدمات شما است و همچنین تگ geo.position که مشخص کننده مختصات دقیق دفتر کار شما در نقشه (گوگل مپ) است، اشاره کرد. البته فاکتورهای دیگری نیز همچون محل سرور و زبان سایت در سئوی محلی موثر هستند


تگ publisher

تگ publisher یک تگ از صفحه گوگل پلاس سایت شما را به موتورهای جستجو معرفی می کند. استفاده از تگ publisher تاثیر مستقیم بر روی رتبه سایت ندارد اما می‌تواند در ایجاد Knowledge Graph مفید باشد.

 

مطالب مشابه:  تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک

موفق باشید!

 

 

درباره مهدی حامدی

برنامه نویس، طراح گرافیک و عاشق هنر

1 پاسخ به چه تگ هایی برای سئو سایت مهم هستند؟
  1. سلام. وبسایت جالبی دارید. دست گلتون درد نکنه


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

سلام دوست من!

از بخش محصولات ویژه‌ سایت هم دیدن کن!

تخفیف ویژه!