۱. لوگوی ساده اما به یادماندنی

به لوگوی Apple” ” یا Nike”” دقت کنید. این لوگوها طراحی بسیار ساده‌ای دارند اما شما فوراً آن‌ها را می‌شناسید و آن را همیشه به یاد می‌آورید. یک لوگوی مناسب باید ساده باشد و در عین حال جلب توجه کند و در هر جایی که نمایش داده می‌شود چه روی صفحه گوشی تلفن همراه، چه روی کاغذ رنگی یا سیاه و سفید و چه در صفحه‌ی وبسایت شما، خیلی خوب به نظر بیاید.

 

۲. استفاده از رنگ‌های مناسب

گردآوردن رنگ‌های متناسب با کسب و کارتان به مشتریان کمک می‌کند تا هنگام ورود به سایت شما به صورت ناخودآگاه حس کنند که وارد فروشگاه شدند و وبسایت شما را همانند ویترین فروشگاه شما می‌بینند.

 

۳. محتوای معتبر

امروزه بازاریابی محتوایی به خاطر افزایش رتبه‌ی جستجو در گوگل و همچنین بازاریابی کارا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و شما باید در انتشار آن عجله کنید. پس زمانی را بر روی محتوایی که می‌خواهید آن را منتشر کنید سعی کنید و دقت داشته باشید که از نظرات، آرا و گفته‌های معتبری برای نوشتن آن محتوا استفاده می‌کنید. به یاد داشته باشید که وقتی مشتری شما، محتوای شما را برای خواندن انتخاب می‌کند، شما باید با تولید اطلاعات با کیفیت و معتبری که ارزش خواندن دارند، از آن‌ها قدردانی کنید.

 

۴. ارتباط بین سایت‌ها

شما احتمالاً یک سایت اصلی دارید، چندین صفحه‌ی فرعی در وب‌سایتتان دارید و تعدادی صفحه در شبکه‌های اجتماعی مختلف. همه‌ی این صفحات نه تنها باید با هم همخوانی داشته باشند، بلکه کاربر باید بتواند به‌راحتی از یکی به دیگری راه پیدا کند. پس لینک پروفایل‌هایتان در شبکه‌های اجتماعی را در صفحه اصلی سایتتان قرار دهید و برعکس. همیشه پروفایل‌هایتان را در شبکه‌های اجتماعی به‌روز نگه‌دارید. وقتی شما این کار را به درستی انجام می‌دهید، پروفایل و سایت شما با یکدیگر در ایجاد یک برند قوی نزد مشتری، کار می‌کنند.

 

۵. ارائه خدمات برتر به مشتری

ارائه خدمات عالی به مشتری از جنبه‌های مهم کسب و کار که برندسازی هم یکی از آن جنبه‌هاست، می‌باشد. هنگامی که شما مداوم فراتر از انتظار مشتریانتان عمل می‌کنید و آن‌ها را با خدمات عالی خود شگفت‌زده می‌کنید، نه‌تنها کسب و کار خود را حفظ می‌کنید، بلکه برند خود را به یادماندنی‌تر می‌کنید. برندهایی که این کار را نمی‌کنند، به دسته‌ی برندهای “خسته‌کننده” سقوط می‌کنند و ارائه خدمات ضعیف به مشتری تمامیت یک برند را نابود می‌کند. وقتی شما مشتریان خود را هیجان‌زده می‌کنید، آن‌ها به‌طور طبیعی و خودکار به‌عنوان نماینده برند شما، برای شما کار می‌کنند؛ و وفاداری خود را به شما با تعریف مثبت کردن از شما نزد دیگران و درنتیجه افزودن به تعداد مشتریانتان، نشان می‌دهند و به برند سازی شما کمک می‌کنند.

 

بزرگترین و به‌یادماندنی‌ترین برندها همه‌ی این ۵ ویژگی را دارند، اما به همه‌ی این‌ها با یک راه نرسیده‌اند، بلکه در رسیدن به آن‌ها خلاقیت داشته‌اند. شما نیز از این ویژگی‌ها برای شروع برند سازی خود استفاده کنید و سپس آن‌ها را به شیوه‌های خودتان تکمیل کنید.

 

درباره مهدی حامدی

برنامه نویس، طراح گرافیک و عاشق هنر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

سلام دوست من!

از بخش محصولات ویژه‌ سایت هم دیدن کن!

تخفیف ویژه!