سئوی سایت

بیست و چهار ساعت زمان و کمی انگیزه می‌تواند شما را به مقدار قابل توجهی در مسیر موفقیت  پیش ببرد. اگر واقعا می‌خواهید در وب سایت خود تغییر ایجاد کنید، هیچ زمانی بهتر از حالا نیست. شما در یک روز نمی‌توانید تغییرات بزرگی در وب سایت خود ایجاد کنید، اما میانبرهایی وجود دارند تا پیشرفت قابل توجهی در طراحی وب سایت، ترافیک ارگانیک، افزایش رتبه در موتورهای جستجوگر و افزایش بازدیدکنندگان ایجاد شود. پس منتظر چه چیزی هستید؟ ۲۴ ساعت خود را از هم‌اکنون شروع کنید و نکات زیر را بخوانید. شما تنها ۲۴ ساعت زمان دارید!

 

محتوای تکراری را حذف یا ویرایش کنید

محتوای ارزشمند و غیر تکراری تقریبا مهم‌ترین اصل در سئوی وب سایت محسوب می‌شود. به یاد داشته باشید که در صفحات وب سایت دو محتوا بهتر از یک محتوا نیست. این موضوع شاید مانند بسیاری از مشکلات دیگری که وجود دارند مشکل کوچکی به نظر برسد. اما به راحتی می‌تواند به رتبه بندی وب سایت شما در موتورهای جستجوگر آسیب برساند. اگر شما دو یا بیشتر از دو صفحه شامل یک محتوا داشته باشید، موتورهای جستجو به صورت سیستماتیک تلاش می‌کنند تا نسخه اصلی محتوا را برای بازدیدکنندگان وب سایت انتخاب کنند. در نتیجه، قابلیت دیدن و نهایتا رتبه بندی هر قطعه محتوا کاهش می‌یابد. مثلا موتور جستجوگری مانند گوگل الگوریتم‌هایی طراحی کرده است که درصدد مقابله با مطالب کپی برداری شده و استفاده بیش از حد وب سایت‌ها از برچسب‎ها، هستند. در واقع موتورهای جستجوگر بیش از کمیت مطالب، به کیفیت آن اهمیت می‌دهند. ابزارهای آنلاینی مانند Moz.com به شما امکان می‌دهند تا صفحات تکراری وب سایت را سریعا پیدا کنید و محتوای مورد نیاز خود را ویرایش یا حذف کنید.

 

 لینک های مرده را حذف یا تصحیح کنید

یکی از موضوعاتی که بازدیدکنندگان شما را ناراحت می‌کند، لینک‌های خراب است. این لینک‌ها می‌توانند به رتبه بندی SEO شما را نیز آسیب برسانند، زیرا نمره کیفیت سایت شما را در موتورهای جستجو کاهش می‌دهند. خوشبختانه پیدا کردن و تصحیح این لینک‌های مرده آسان تر از آن است که فکر می کنید. با استفاده از ابزارهای مناسب، شما می‌توانید هر گونه لینک‌های شکسته را در وب سایت خود، سریعا شناسایی و تصحیح کنید.

 

 از هدرهای H1 و H2 استفاده کنید

هدر فقط برای ساختن محتوای وبسایت شما نیست. با استفاده از هدرهای H1 و H2 در وب سایت خود در عمل به موتورهای جستجو کمک می کنید تا مفهوم محتوا مد نظر شما را بهتر درک کنند. بنابراین، با قرار دادن مهمترین کلمات کلیدی در این بخش ها، به بهبود رتبه بندی SEO وبسایت خود کمک می‌کنید. (ایجاد یک محتوای جذاب فقط یکی از پارامترها در پیشرفت وب سایت است)

 

توضیح و نام فایل های تصویری را اضافه کنید

توضیح تصاویر(متن Alt) صفتی است که به تگ image افزوده می شود که به عنوان توضیحی برای تصویر برای تصاویری که بارگذاری نمی‌شوند عمل می‌کند. با اضافه کردن توضیح به تصاویر وب سایت، به موتورهای جستجو اجازه می دهید موضوع متن شما را درک کنید و این روش یک گزینه عالی برای افزایش رتبه در موتورهای جستجوگر است و به بازدید وب سایت کمک خواهد کرد. علاوه بر این، ایجاد جزییات و نام دقیق برای تصاویر وبسایت می‌تواند به ارائه تصاویر در بخش جستجوی تصاویر کمک کند. در اغلب مواردی که توضیح تصاویر وجود ندارد، موتورهای جستجو از نام یک تصویر برای پیدا کردن آن استفاده می کنند.

 

 سرعت بارگذاری صفحه وب سایت خود را تست کنید

حقیقت سخت است اما بازدیدکنندگان منتظر بارگذاری وب سایت نمی‌مانند و مسیر بازدید خود را تغییر می دهند. ۴۷ درصد از بازدید کنندگان انتظار دارند تا یک صفحه وب سایت در دو ثانیه بارگذاری شود. با در نظر گرفتن این موضوع، حتما از یک ابزار سرعت بارگذاری صفحات استفاده نمایید و توسط آن بررسی کنید که آیا سایت شما در هر دو سیستم دسکتاپ و موبایل، قابل اجرا باشد و با سرعت کافی بارگذاری خواهد کرد. اگر سرعت  بارگذاری وبسایت شما آهسته است، می‌توانید موارد زیر را بررسی  کنید:

۱- مقیاس مناسبی برای تصاویر وب سایت خود انتخاب کنید تا در زمان نیاز فشرده سازی تصاویر به طور خودکار انجام شود و تصاویر کوچک تر باشند.

۲- کوکی مرورگر را فعال کنید تا وب سایت نیازی به دریافت اطلاعات تکراری بازدیدکنندگان در هر بازدید نباشد .

۳- حجم CSS وبسایت خود را با ابزارهای مناسب بهینه سازی کنید.

۴- تعداد پلاگین ها را در سایت خود کاهش دهید، زیرا آن ها می توانند سرعت بارگذاری وب سایت شما را کاهش دهند و در بعضی موارد باعث خرابی شوند.

 

 ناوبری وب سایت خود را ساده کنید

بازدید کنندگان شما نباید به سختی تلاش کنند تا آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند. اگر نظم  نوار ناوبری شما با لینک های بیش از حد از بین برود، آمار بازدید در وب سایت شما کاهش می‌یابد. سعی کنید گزینه های موجود در وب سایت را کم کنید و صفحات مهم را هرچه بیشتر قابل مشاهده نمایید.

 

کمتر بودن بهتر است

یک وب سایت بهم ریخته جذاب نیست. خوشبختانه، خلوت کردن صفحات، کاهش مطالب موجود در وب سایت و افزایش قابلیت خوانده شدن مطالب کار زمانبری نیست. از اضافه کردن "فضای خالی" به صفحات وب سایت خود نگران نباشید، زیرا این کار می‌تواند به بازدیدکنندگان وب سایت شما کمک کند تا بر محتوای مهم وب سایت تمرکز کنند. علاوه بر این از استفاده از نمایش اسلاید یا چرخ فلک ها در صفحه اصلی خودداری کنید. در این زمینه به ما اعتماد کنید، چون خوانندگان شما فقط می توانند اطلاعاتی را بخوانند که در نگاه اول به چشم می‌رسند.

 

 اضافه کردن CTA ها و تصاویر

طراحی زیبا در وب سایت شما یک کار عادی به نظر برسد اما واضح است که اینکار برای جذب بیشتر بازدیدکنندگان ضروری است. با این حال، اضافه کردن CTA های جذاب و قانع کننده نیز در جذب بیشتر بازدیدکنندگان نقش به سزایی دارند.

اطمینان حاصل کنید که این CTA ها:

– شامل فعل های عملی باشند.

– حاوی کلمات بیش از حد نباشند.

– دارای ظاهر جذاب و شادی‌آوری باشند.

 

 تعهد مشتری

بخش مهمی از هر کسب و کار، جذب مشتری و رضایت مندی آنان است. اگر مشتریان بالقوه و بالفعل شما نتوانند راهی برای برقراری ارتباط با شما پیدا کنند، بسیاری از این افراد را از دست خواهید داد. علاوه بر این، دسترسی شما به افراد زیادی از بین می‌رود و در نتیجه میزان جذب بازدیدکنندگان کاهش می‌دهد. صفحه "تماس با ما" را کاملا واضح طراحی کنید. اطلاعات تماس خود را به صورت کامل قرار دهید و این امکان را ایجاد کنید که اگر مشتریان سوالی دارند، به راحتی بتوانند با شما تماس بگیرند. همچنین در رسانه‌های اجتماعی صفحات فعالی را برای دسترسی به وبسایت خود ایجاد کنید و لینک آن ها را در صفحه اصلی اضافه کنید. لینک‌های دسترسی به رسانه‌های اجتماعی و گزینه‌های به اشتراک گذاری اطلاعات در  رسانه‌ها جذب بازدید کنندگان را افزایش می‌دهد و باعث رضایتمندی آنان می شود همچنین به شما برای رسیدن به مجموعه ای بزرگتر از مخاطبان کمک خواهد کرد. این لینک ها را را در صفحه اصلی خود و همچنین در پایین محتوای وبلاگ خود اضافه کنید.

 

به سایر موتورهای جستجوگر نیز توجه کنید

همانطور که می‌دانیم امروزه موتور جستجوی Google بیشترین میزان بازدید و جستجوی کاربران را دارا می باشد، اما به هیچ وجه نباید مرورگرهای پر قدرتی همچون فایرفاکس نادیده گرفت. این مرورگر به صورت پیش فرض از موتور جستجوی Yahoo استفاده می کند. بنابرین لازم است علاوه بر موتور جستجو Google به رتبه وبسایت خود در دیگر موتورهای جستجو همچون Yahoo و bing نیز توجه داشته باشید.

 

کلمات کلیدی

یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای سئو وب سایت باید انجام شود، یافتن کلمات کلیدی مرتبط با موضوع وب سایت است. ممکن است نیاز باشد تا از کلمات کلیدی در عنوان صفحات وب سایت و یا محتوای موجود استفاده کرد. برای یافتن کلمات کلیدی مورد نظر کافی است تا کلمه اصلی را را در دو نرم افزار گوگل به نام های Google Trends و Google Keyword Planner  وارد نمایید تا کلمات کلیدی مرتبط به کلمه کلیدی اصلی را بدست بیاورید. نیازی نیست تا تعداد استفاده از کلمات کلیدی درهر صفحه وب سایت زیاد باشد. متن باید به گونه‌ای نوشته شود که نیاز بازدیدکننده شما را برطرف کند نه اینکه برای موتورهای جستجو ارائه شود. ممکن است افرادی برای بالا بردن رتبه وب سایت خود به استفاده بیش از حد و یا نامناسب از کلمات کلیدی روی بیاورند، اما بخاطر داشته باشید که اگر کاربر وارد صفحه ای از وب سایت شود و نتیجه قابل توجهی برای جستجوی خود نیابد، او در صفحه مورد نظر باقی نخواهد ماند و این اتفاق باعث کاهش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو می‌گردد.

 

لینک های داخلی

به لینک‌های موجود در بین صفحات یک سایت لینک داخلی آن وب سایت گفته می‌شود. چندسالی است که موتور جستجوگر گوگل به تعداد لینک‌های داخلی یک وب سایت توجه ویژه‌ای می‌کند و ارزش‌گذاری یک وب سایت را بر اساس تعداد لینک‌های داخلی وب سایت انجام می‌دهد. در استفاده از Anchor Text محتاط باشید و از کلمات کلیدی برای عناوین صفحات محبوب خود استفاده کنید.

 

درباره مهدی حامدی

برنامه نویس، طراح گرافیک و عاشق هنر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

سلام دوست من!

از بخش محصولات ویژه‌ سایت هم دیدن کن!

تخفیف ویژه!