به کسانی ایمیل بفرستید که می خواهند ایمیل های شما را دریافت کنند

 اگر شما لیست ایمیلی با تعداد فعالیت پایین را دارید، از ارسال ایمیل به آن ها خودداری کنید. هر زمانی که شما به ایمیل‌های غیر فعال یا آنان که نمی‌خواهند ایمیل شما را بخوانند، ایمیل ارسال می‌کنید، به دامنۀ خود آسیب وارد می‌سازید و شانس‌تان را برای ارتباطات بهتر با مشتریان از دست می‌دهید.


قبل از فشردن کلید ارسال در هر ایمیل، ابتدای هدف خود را از این ارسال بدانید

اگر هدفی برای ایمیل هایی که ارسال می کنید نداشته باشید، دریافت کنندگان نیز متوجه هدف شما از آن نخواهند شد.  به دریافت کنندگانتان اختیار و امکاناتی نظیر call to action بدهید؛ حال آنان راه های زیادی برای رسیدن به هدف شما دارند. رفتار هر یک گیرندگان متفاوت است، پس ایمیل هایتان را قابل انعطاف طراحی و ارسال کنید.


ایمیل ها را شخصی‌سازی و امتحان کنید

شخصی سازی و بومی‌سازی ایمیل‌ها، حقیقتا جواب می‌دهند. برای مثال، اگر به سال ۲۰۱۴ برگردیم، به ایمیل‌هایی برخورد می‌کنیم که نام دریافت کننده را در بخش سوژه استفاده می‌کرده‌اند.

 

ایمیل ها را از یک اکانت شخصی‌سازی‌شده ارسال کنید

هیچ گاه از ایمیل آدرس noreply برای ارسال استفاده نکنید. تعامل با مشتری را با شخصی سازی کردن آدرس ایمیلتان (دارای ایمیل آدرس صحیح در بخش from) تقویت کنید تا امکان پاسخگویی مشترکین به یک شخص واقعی وجود داشته باشد.

 

روزهای خاصی را برای ارسال ایمیل انتخاب کنید

از ارسال ایمیل در روزهای وسط هفته جدا خودداری کنید. دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه، روزهای محبوبی برای ارسال ایمیل هستند اما ممکن است کاربران انقدر ایمیل دریافت کرده باشند که ایمیل شما در میان آن ها به چشم نیاید. اگر می خواهید بالاترین ضریب باز شدن ایمیل های تان را داشته باشید، آن ها را در روزهایی مثل شنبه ها یا پنجشنبه ها ارسال کنید.


خودتان را با ایمیل آدرس‌هایی که توسط خودشان ثبت نام شده‌اند مشغول کنید نه آن هایی که خودتان وارد کرده‌اید

زمانی که برای فردی که توسط خودش، ایمیلش را وارد سیستم شما نموده، ارسال می‌کنید، امکان خواندن آن به نسبت کسانی که به اجبار ایمیل شان را وارد لیستتان کرده‌اید بسیار بالا خواهد بود و بالعکس. این موضوع به این خاطر است که کسانی که خودشان، ایمیل شان را وارد لیست شما کرده‌اند، قصد اطلاع یافتن از آخرین اطلاعیه‌های شما را دارند و به همین دلیل فرم‌هایتان را تکمیل نموده‌اند.

و در نهایت، به هیچ عنوان، لیستِ ایمیل خریداری نکنید. با این کار تنها به اعتبار خودتان ضربه می‌زنید و برای کسانی که نمی‌خواهند ایمیلی از شما دریافت کنند، ایجاد مزاحمت می‌نمایید.


اگر افراد در حال غیرفعال کردن ایمیل هایتان هستند، زیاد نگران نباشید (البته هنوز!)

شما نمی‌توانید همیشه و در همه حال، همه را خوشحال نگه دارید. خوش‌شانس هستید که مشترکین، خودشان ایمیل‌های شما را غیر فعال می‌کنند. می‌توانست بدتر از این باشد و ایمیل‌های شما را در سیستم‌شان اسپم کنند. خیلی نگران نباشید اما اگر این تعداد بالا رفت و روند صعودی داشت، تلاش کنید علت آن را بفهمید. شاید گیرندگان مشتاق هستند ایمیل‌های کمتری از شما دریافت کنند.

 

درباره مهدی حامدی

برنامه نویس، طراح گرافیک و عاشق هنر

1 پاسخ به نکاتی مهم درباره ایمیل مارکتینگ
  1. با تشکر از وب سایت خوبتون


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *